AFACEREA AUTOSTRADA. Supercontractul pentru care CNADNR vrea să dea de opt ori mai mulți bani decât anul trecut

AFACEREA AUTOSTRADA. Supercontractul pentru care CNADNR vrea să dea de opt ori mai mulți bani decât anul trecut

Curățarea de zăpadă a celor 56 de kilometri ai autostrăzii București-Ploiești, în iarna 2014-2015, este estimată că va costa 6,2 milioane de lei, echivalentul a 1,39 milioane de euro, potrivit anunțului de licitație publicat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR). Prețul per kilometru deszăpezit pentru această autostradă ar ajunge astfel la aproape 24.900 euro.

Chiar dacă în urma licitației suma per kilometru deszăpezit este posibil să scadă, cei 24.900 euro per kilometru reprezintă de aproximativ opt ori mai mult decât prețul mediu pe care CNADNR a anunțat, anul trecut, că l-a plătit efectiv în iarna 2012-2013 pentru deszăpezire, de 2.938 de euro per kilometru.

Compania Națională de Autostrăzi a explicat pentru gândul că prețul de 24.900 euro/kilometru deszăpezit este pentru cei 56 de „kilometri fizici” ai autostrăzii, dar calculul pentru deszăpezire se face pentru „kilometri echivalenți” – un kilometru echivalent având 7.000 de mp, potrivit standardelor de cost pentru întreținerea pe timp de iarnă -, reieșind un cost de 12.912 euro per kilometru echivalent.

„Costul de 24.900 euro/km a rezultat pe un kilometru fizic de autostradă, autostrada având 56 de km fizici, dar raportat la kilometri echivalenți ( 1 km echivalent = 7000 mp), aceștia sunt în număr de 108 km, iar în aceste condiții costul mediu estimat pentru toată perioada de iarnă, inclusiv cu celelalte prestații menționate anterior ar fi de 12.912 euro/km echivalent. Acest cost se va diminua pe de o parte în urma procedurii de achiziție, iar pe de altă parte în funcție de condițiile meteorologice – de amploarea și durata fenomenelor specifice de iarnă”, se arată în răspunsul transmis gândul de CNADNR.

Compania de autostrăzi a adăugat că „valoarea reală a cheltuielilor aferente fiecărei ierni va fi cunoscută doar la sfârșitul lunii martie, când se va încheia această activitate”.

„Cheltuielile vor fi determinate de condițiile meteorologice, de amploarea și durata fenomenelor specifice iernii, decontarea realizându-se în baza lucrărilor real executate și a facturilor emise de operatorul economic”, a explicat CNADNR.

Firmele interesate să participe la licitația deschisă anunțată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pentru deszăpezirea autostrăzii București-Ploiești pot depune oferte până pe data de 28 august, potrivit anunțului CNADNR.

Media cifrei de afaceri, pe ultimii trei ani, a firmei care va câștiga contractul de deszăpezire trebuie să fie egală sau mai mare de 9,4 milioane de lei.

Firma care va câștiga contractul trebuie să prezinte un contract de monitorizare prin sistem GPS pentru utilajele de deszăpezirela, împreună cu softul aferent.

În caz de neprezentare a autoutilajelor în bazele de deszăpezire firma va plăti către CNADNR daune interese reprezentând 0,1% pe zi din valoarea totală a contractului. Autoutilajele defecte vor fi reparate sau înlocuite cu altele asemănătoare. În caz contrar, firma va plăti daune de 7.500 de euro pentru fiecare utilaj, se arată în caietul de sarcini elaborat de CNADNR.

Durata de prestare a serviciilor a contractului de deszăpezire expiră pe 31 martie 2015.

CNADNR a anunțat, la sfârșitul anului trecut, că suma plătită efectiv pentru deszăpezirea unui kilometru de autostradă a fost în iarna anului 2012-2013 de 2.938 de euro pe kilometru, iar în iarna 2011-2012 compania a plătit un preț mediu de 3.289 de euro pe kilometru.

În luna aprilie, ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Șova, a afirmat că, începând din iarna 2014-2015, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România își va înnoi parcul de utilaje proprii pentru curățarea de zăpadă a autostrăzilor și drumurilor naționale, urmând să achiziționeze 100 de autofreze și autospeciale șenilate noi, pentru care va cheltui 40 de milioane de euro. Banii vor proveni în proporție de 85% din fonduri europene, iar restul de la bugetul de stat.

Gândula scris recent că, deși nu este clar cine va construi capătul care intră în București din autostrada care leagă Capitala de Ploiești, când va fi gata și dacă are întreaga finanțare asigurată, CNADNR pune carul în fața boilor șiscoate la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor de construcție.

La sfârșitul lunii mai, CNADNR a anunțat organizarea unei licitații pentru un contract de „servicii de supervizare pentru elaborarea proiectului tehnic, a detaliilor de execuție și construcția Autostrăzii București-Brașov, tronsonul București-Ploiești, sector km 0+000 – km 8+225″. Contractul are o valoare estimată la 1,426 milioane de lei, fără TVA.

În cadrul acestui contract vor fi angajați așa-numiții „experți cheie”, în număr de șapte, care vor avea rol de a superviza lucrările de execuție a celor 8,2 kilometri de autostradă care vor lega Capitala de autostrada spre Ploiești.

În 2013, capătul care intră în București din autostrada care leagă Capitala de Ploiești a rămas fără finanțare, iar lucrările au fost sistate. În 2014, Dan Șova a anunțat rezilierea parțială a contractului, aceasta însemnând că 4 kilometri vor fi relicitați, fără să fie anunțat un termen de finalizare.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce ar face Ungaria dacă ar fi atacată de Rusia. Răspunsul șocant dat de un...
Filmul crimei din Mehedinți! Și-a ucis tatăl, apoi a sunat la 112 să anunțe dispariția...
FOTO. Gafă uriașă a uneia dintre cele mai frumoase femei
Femeia din Bacău aflată în comă, care și-a revenit brusc și a început să cânte....
Scene cumplite în pușcărie, după ce Gabriel de la "Puterea Dragostei" și-a înmormântat soția ucisă...
VIDEO. Momentul în care cântăreața greacă Marinella se prăbușește pe scenă. Artista a suferit un...
Gabi Bădălău, decizie RADICALĂ după ce a pierdut procesul cu Claudia Pătrășcanu! Ce urmează să...
Categoria de români care riscă să nu mai primească pensia începând cu 1 octombrie 2024
Debit triplu pe Dunăre şi Cod Roşu de ploi adus de ciclonul Ashley. Când se...
"I-a murit creierul" Cel mai monstruos culturist din lume a decedat. Ilia avea 36 de...
De ce furtuna care va lovi România la final de săptămână se numește “Ashley”! Ce...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Luminile de zi sau faza scurta? Ce trebuie să aprinzi când circuli pe șoselele din...
Premierul Marii Britanii se va întâlni cu Ursula von der Leyen pentru îmbunătăţirea relaţiilor cu...
Ultimele zile de PACE și primele zile de război în Europa
România a pierdut un monstru sacru. A fost cel mai iubit actor: A avut mare...
Trezi zile de urgie meteo. România va fi dată peste cap
Ea este femeia care și-a ”pedepsit” soțul pentru infidelitate cu o nouă iubită, care e...
"Ea era rece, moartă, iar el abia respira" Ana Maria a murit în beci, lângă...
A renunțat Flick la prieteni pentru relație? „Eram văzut ca eternul burlac, petrecăreț. Eram petrecărețul...
Copiii lui Adrian Păunescu şi-au aruncat cuvinte grele: "Lăcomie, ipocrizie și minciună". Cum s-au împotmolit...
BANCUL ZILEI. Bulă, în pat cu fata unui fermier din Vaslui: - Bulă, încetează sau...
Evelyn Nesbit, primul topmodel din lume. „Prima zeiță a sexului din America”